|
این نظر توسط خانه پاک در تاریخ 1397/11/30 و 13:40 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام، خیلی گشتم توی اینترنت اما بالاخره درست نفهمیدم که کانال کمیل کجاست؟ توی کدوم منطقه است؟ بعضیا گفتن دشت آزادگان بعضیا گفتن فکه! خیلی دوست دارم بدونم توی کدوم منطقه است و چه جوری میشه با سواری شخصی رفت اونجا...پاسخ : سلام کانال کمیل و حنظله بین یادمان چزابه و فکه هست ... |
|
این نظر توسط خانم شریف در تاریخ 1396/04/29 و 14:43 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام خداقوت
درجستجوی شهدای کانال کمیل وحنظله اینجا رو پیدا کردم
خداخیرتون بد که این فضای باصفا رو فراهم کردین
التماس دعا |
|
این نظر توسط نازیلا در تاریخ 1395/06/12 و 22:36 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام بر ابراهیم
هزار بار هزار تا حرف از ابراهیم هست که نمی دونم چه جوری بگم.... خودش ممنو طلبید خودش عاشقم کرد و کاش خودش هم دستم رو بگیره.حرف زیاد هست اما نه بغضی که تو گلوم هست می زاره نه این دل خون شده...فقط اینکه زندگی من به دو بخش تقسیم میشه. قبل از آشنایی با ابراهیم و بعد از آشنایی با ابراهیم.انقدر بعد از اشنایی با ابراهیم همه چیز بهشتی شده که بی اغراق بزرگ ترین حسرت الانم اینکه کاش سال ها قبل می شناختمش.شبیه مسیحی ای هستم که تازه مسلمون شده و حتی فراتر از این....شبیه کافری هستم که تازه با خدا آشنا شده. |
|
این نظر توسط شهید آرامش در تاریخ 1395/04/24 و 17:17 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
ممنون از شما |
|
این نظر توسط مرضیه در تاریخ 1394/12/14 و 20:48 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
این عکس شهید هادی با ادم حرف میزنه هزار راز نهفته تو این عکس هست هر وقت دلم میگره و با این عکس میخوام حرف بزنم اول چادرم رو سرم میکنم و بعد درد دل میکنم روزهای فکه روزهای خوبی بود کاش بازهم برم با چادر خاکی تشنه گرسنه کاش کاش |
|
این نظر توسط احمدرضا در تاریخ 1393/03/31 و 10:05 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
چرا حضرت ادم که خدا و بهشت و جهنم و شیطون دید از خدا سرپیچی کرد؟
نکته اول: بهشتی که حضرت آدم علیه السلام سکونت داشت بهشت برزخی بود نه دنیوی (تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی ذیل آیه 36 سوره مبارکه بقره)، در بهشت برزخی تکلیف وجود ندارد لذا در چنین عالمی سرپیچی معنی ندارد.
همانطور که حضرت عالی اشاره فرمودید حضرت ادم علیه السلام بهشت رو دیده بود، در حقیقت تمام انبیاء از طفولیت چشم برزخی داشتند لذا به هیچ عنوان فریفته دنیا نمی شوند چون لذات بهشت رو قابل قیاس با لذات دنیا نمی دانند.
نکته دوم: حضرت ادم علیه السلام از ابتدا، برای سکونت در زمین خلق شده بود نه در بهشت، لذا حضرت آدم باید به زمین می آمد، اما اینکه چرا از ابتدا در زمین خلق نشد حکمتش این است که چون حضرت آدم علیه السلام اولین انسان بود با مفاهیمی همچون حیله, دروغ و نیرنگ و ... آشنا نبود، به همین خاطر خداوند محیطی آزمایشی برای وی ترتیب داد تا در این محیط خود را محک زده و کسب تجربه کند.
لذا خداوند متعال او را خارج از محدوده ی تکلیف شرعی قرار داده و تکلیفی ارشادی به وی نمود ، تا از این طریق معنی تکلیف ، وسوسه ، دروغ ، فریب ، محرومیّت در اثر ترک طاعت و امثال آنها را عملاً به او آموزش دهد. به تعبیر دیگر ، خداوند متعال کنکوری آزمایشی از آدم (ع) گرفت تا برای کنکور حقیقی آمادگی لازم را داشته باشد. لذا در روایات آمده است که حضرت آدم(ع) فریب1 شیطان را خورد، چون نمی دانست که ممکن است کسی قسم دروغ یاد کند. لذا شیطان قسم خورد که خیر خواه اوست ؛ و او باور نمود. «وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحين »( اعراف، 21) براي آنها قسم خورد و گفت كه من خيرخواه شما هستم.
امام رضا عليه السلام فرمود: آدم و حوّا تا آن زمان سوگند دروغ به خدا را نشنيده بودند و به همين دليل به او اعتماد كردند و از آن شجره خوردند. البتّه همان طور که گفتیم این عمل در عالمی اتفاق افتاد که تکلیف وجود نداشت و نهى تحريمى و گناهی كه مستحقّ آتش باشد نبوده است(عيون الأخبار، ج 1، ص 19)
در نتیجه حضرت آدم گناهی مرتکب نشد، بلکه در این کنکور آزمایشی متوجه شد که ممکن است موجودی همانند ابلیس قسم دروغ بخورد و همچنین متوجه شد که نتیجه گوش دادن به وعده های شیطان، محرومیت از بهشت است؛ لذا حضرت آدم بعد از هبوط به زمین هیچ گاه فریب شیطان را نخورد. این جریان می تواند درس خوبی برای ما باشد تا متوجه این خطر بزرگ باشیم و راه های فریب شیطان را شناخته و دچار فریب و نیرنگ او نشویم.
1. فریب در اینجا به معنی ارتکاب معصیت خداوند نیست، چون نه عالم، عالم تکلیف است و نه امر الهی امر مولوی بود، سکونت حضرت ادم علیه السلام در بهشت برزخی کنکوری آزمایشی بود تا حضرت ادم علیه السلام بر تجربیات خود بیافزاید و بداند که پیروی از شیطان یعنی محرومیت از نعمات الهی.
برای مطالعه بیشتر توصیه می شود تفسیر تسنیم آیت الله جوادی املی را ملاحظه بفرمایید(ذیل آیه 36 سوره بقره)
|