|
این نظر توسط مسیح در تاریخ 1394/02/18 و 11:39 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام
من که مثل آقای دلبریان نبودم ولی هرموقع ک عکسهای هور رو میبینم دلم هوای هور رو میکنه و برمیگردم ب چند سال قبل
هوای گرم و آب سرد هور
صفا و اخلاص بچه های خادم
شوخی های امیرعلی ( طعمی که تو داری، لواش نداره ...)
نماز شب هایی ک آقا سعید روی اسکله میخوند
بچه های شمال ، قزوین، زنجان، اردبیل، لرستان، تهران، خوزستان، قم ، همدان، اصفهان...
زیارت عاشوراهایی که هرروز غروب روی اسکله خونده میشد
حسینیه شهید هاشمی ک بچه ها با نیت و از نی های هور میساختن
شوق خادمی شهدا
ماجد و ابو محمد و آقای ذهبی ...
منو یادتون نره و حلالم کنین |
|
این نظر توسط امیرعلی در تاریخ 1394/01/21 و 14:28 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام ...رفیع و هور آرامش خود را از شهید هاشمی گرفته ....
یادش بخیر سال اول اونجا بودیم...
خیلی امکانات باز برا شما خوب شده ،،الحمد لله ....ما که حمومون هور بود از اقا عبدالفتاح اهوازیان بپرسید یادش هس ...سال 91 ...
بیشتر وقتا هم بعد کار کارمون شنا بود...
ولی تنها منطقه ای هس که همیشه لحظه به لحظه خاطراتش یادمه و میدونم دلیلش حس حظور علی آقای هاشمی بود ....خیلی با این شهید عزیز ارتباط بگیرید،،ما که ازش حاجت گرفتیم
رینگی ها ،،اسکله ،،قایقا ،،موتور سواریا ،،،سبتیک کندنا همش زیبا بود...
یا علی التماس دعا .. |
|
این نظر توسط فاطمه خان حمدی در تاریخ 1394/01/09 و 0:17 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
عالی |
|
این نظر توسط علي در تاریخ 1393/01/31 و 9:52 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
آیا در قبر هم عذاب هست؟
سخن گفتن درباره عالَمهای بعد از مرگ فقط از جانب خداوند و اولیای او جایز است که به همه عالمها احاطه دارند و از حقیقت آنها و آنچه در آنها میگذرد، خبر قطعی و یقینی دارند. عقل انسانها نسبت به عالمهای پس از مرگ هیچ احاطهای ندارد و نمیتواند جزئیات و حوادث آنجا را اثبات یا انکار کند. البته عقل لزوم معاد و جهان آخرت و اصل باداش و کیفر را ثابت میکند اما سخن گفتن در جزئیات برزخ و معاد و بهشت و دوزخ و غیر آن از حوزه درک و توان عقل خارج است. اینکه آیا در قبر هم عذاب خواهد بود، آیا در قبر سۆال خواهد شد و سۆال کنندگان چه نام دارند، مطالبی است که برای اطلاع پیدا کردن از آنها جز زانو زدن به محضر قرآن و عترت راهی نداریم و نمیتوانیم خود آنها را قبول کنیم یا ردّ نماییم.
قرآن شریف صراحت دارد که پس از مرگ تا قیامت عالَمی است به نام برزخ یا عالَم قبر که چون این عالَم بین دنیا و قیامت کبری است. برزخ یعنی حد فاصل نام دارد.(1) علاه بر آن قرآن صراحت دارد که در عالم برزخ عذاب و باداش وجود دارد، یعنی کافران و ستمگران عذاب میچشند و مۆمنان و صالحان از نعمتهای خداوند برخوردارند، گرچه کمال عذاب و ثواب در قیامت است. قرآن در مورد فرعونیان میفرماید: «فرعونیان صبح و شام بر آتش عرضه میشوند [و از حرارت آن رنج میکشند] و چون روز قیامت برپا شود، خطاب آید که فرعونیان را به سختترین عذاب وارد کنید».(2) صبح و شام مربوط به برزخ است که پیرو دنیا میباشد. بنابر آیه فوق فرعونیان در برزخ بر آتش عرضه میشود و با مشاهده آن و چشیدن حرارت و شنیدن زفیر آن عذاب میگردند و در قیامت آنان را در آتش وارد میسازند.
آیات پاداش شهیدان نیز که حکایت از بهرهمند بودن آنان از نعمتها پس از شهادت است، مربوط به برزخ میباشد.(3) امام سجاد(علیه السلام) فرمود: «قبر باغی از باغهای بهشت یا حفرهای از حفرههای جهنم است».(4) پس عذاب قبر برای گناهکاران، و بهرهمندی از نعمت و آسایش برای صالحان قطعی و یقینی است. مسئله دیگر سۆال و جواب در قبر است که آن نیز اجمالاً قطعی و یقینی است و بنابر روایتی منکر سۆال قبر، شیعه نیست.(1)
بنابر روایات دو فرشته به نام «منکر و نکیر» وظیفه سۆال کردن از بندگان را عهدهدار میباشند.(2) این دو ملک از مسائل اساسی سۆال مینمایند. پرسش از پروردگار، پیامبر، دین، کتاب، امام، این که عمرش را چگونه صرف کرده، اموالش چگونه به دست آمده و چگونه صرف کرده است.(3) البته بنابر بعضی روایات سۆال قبر مربوط به مۆمنان خالص و کافران خالص است(4). احتمالاً منظور روایات این است که این دو گروه فقط در برزخ سۆال و جواب دارند و در قیامت دیگر حساب و سۆال ندارد و مۆمنان خالص مستقیم و بدون حساب به بهشت و کافران خالص مستقیم و بدون حساب به جهنم وارد میشوند. اما سۆال و جواب انسانهای عادی به قیامت مربوط میشود. شاید از آنان فقط از همان اصول دین سۆال شود، نه آنچه مربوط به عمر و احوال میشود.
دعای تلقین میّت که از دستورهای امامان علیهم السلام است و هنگام دفن مرده مسلمان بر بالای قبر او و خطاب به وی خوانده میشود، به روشنی به سۆال دو فرشته مقرّب صراحت دارد. بنابر این مطابق روایات به عذاب قبر و سۆال نکیر و منکر اعتقاد داریم.
پینوشتها:
1ـ تفسیر برهان، ج 3، ص 120.
2ـ غفر (40) آیه 64.
3ـ آل عمران (3) آیه 169 ـ 170.
4ـ تفسیر برهان، ج 3، ص 120.
منبع: .al-shia.org
tebyan.net
|
|
این نظر توسط دلبریان در تاریخ 1393/01/23 و 10:04 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
دلبریان
سلام. با دیدن عكسهای هور، برای دقایقی دلو جانم و تمام فكرم. برگشت به سالهای 62 و 63 عملیات خیبر و بدر. ساعاتی را با پای دل در آبراههای هور بر بلم عشق نشستم و چرخی زدم... كجایید ای شهیدان... كجایید ای غواصان... و من بیچاره كجا.......؟
revayatefabric.ir
|
|
این نظر توسط سعید در تاریخ 1393/01/19 و 10:56 دقیقه ارسال شده است |
|
|

|
|
سلام
ای کاش به بچه های یادمان میگفتید به آقای اهوازیان تماس بگیرن و ازشون بخوان بیان برای شما روایتگری کنن
ایشون خودشون زمان شهید هاشمی اونجا بودن
روایتگری بس عجیب و خاص
در هیچ یادمانی چنین روایتی نشنیده بودیم... |